A gumiabroncsot speciálisan kis városi autóktól kompakt és középkategóriás limuzinokon át kombikhoz és családi egyterűekhez tervezték a közép- és nyugat-európai mérsékelt éghajlati viszonyokhoz. A vizes, havas, latyakos valamint száraz úton nyújtott különösen megbízható és stabil kezelhetőségi jellemzőivel nyújt kiemelkedő teljesítményt.
A Hankook Winter i*cept RS abroncsának egy irányba mutató, V-alakú, 5-bordás futófelületi mintázatán 14%-kal több mikromintaárok van. A jobb vonóerőátvitelt mindenféle útfelületen a mikromintaárkok különféle (oldalirányú) elrendezése biztosítja, ami a futófelület középső részén 0°-tól a gumiabroncs vállrészén 15°-ig terjed. A korábbi modellhez viszonyított szélesebb futófelület növeli annak talajjal érintkező felületét, ami jelentősen javítja a gumiabroncs teljesítményét, különösen jeges úton. Ezen felül a tapadás havon és latyakon is lényegesen javult a futófelület közepén található mintablokkok szórt elrendezésének köszönhetően. Végül, de nem utolsó sorban a megerősített 3D-s mikroárkok növelik a vonóerőátvitelt és a fékezési teljesítményt mindenféle sima felületen.
A nagy tapadású teljes szilika keverék új kialakítása biztosítja, hogy a futófelület rugalmas maradjon nagyon alacsony hőmérsékleten is, ami szintén kiváló vonóerőátvitelt és fékezőerőt biztosít. A négy fő mintaárok gyorsan elvezeti a vizet a profil alsó részéből. Összehangolt működése a vízelvezetést segítő V-alakú mintázattal megakadályozza a nedves téli utakon a vízenfutást (akvaplaning). További előnyök közé tartozik a futófelület hosszabb élettartama, valamint a jelentősen csökkent gördülési ellenállás. (-8% a hagyományos profilokkal összehasonlítva).
Ez hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és csökkentett szénfelhasználási lábnyomot tesz lehetővé. A bordák szögének módosításán keresztül a futófelületi mintablokkok kialakításának továbbfejlesztésével sikerült a gumiabroncs zajkibocsátását jelentősen csökkenteni. A Hankook Winter i*cept RS ennek köszönhetően magasabb szintű vezetési élményt biztosít az autóban, és kevesebb zajjal terheli a környezete
A gumiabroncsok címkézéséről szóló rendelet a gumiabroncsok üzemanyag-hatékonyságára, nedves tapadására és külső gördülési zajára vonatkozó tájékoztatási követelményeket határozza meg. Emellett utalást tesz a termék téli útviszonyokra vonatkozó tulajdonságairól is.
A 2012. november 1-je óta hatályos EU 1222/2009 rendeletet felülvizsgálták, és 2021. május 1-jétől az EU 2020/740 rendelet lép a helyébe; ettől kezdve az új követelmények érvényesek. Módosultak az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső zaj minősítési osztályai, és az uniós címke elrendezése is változtak. Az uniós adatbázisban tárolt gyártói termékadatlapok a címkébe integrált QR-kód segítségével letölthetők. A havas és jeges úton való tapadásra vonatkozó információk is újonnan szerepelnek az ezeknek a kritériumoknak megfelelő gumiabroncsok esetében.
A következő gumiabroncsok mentesülnek a rendelet hatálya alól: - a kizárólag 1990. október 1-je előtt először nyilvántartásba vett járművekre szerelhető gumiabroncsok - újrafutózott gumiabroncsok (az EU VO 2020/740 alkalmazandó meghosszabbításáig) - professzionális terepabroncsok - versenyabroncsok - a tapadást javító kiegészítő eszközökkel ellátott, pl. szegecselt gumiabroncsok - T-típusú vészhelyzeti abroncsok - 80 km/h alatti megengedett sebességű gumiabroncsok - ≤ 254 mm vagy ≥ 635 mm névleges átmérőjű felnikre való gumiabroncsok
A kritériumok és az értékelési osztályok áttekintése
üzemanyag-hatékonyság
Az üzemanyag-fogyasztás a gumiabroncsok gördülési ellenállásától, magától a járműtől, a vezetési körülményektől és az autóvezető vezetési stílusától függ. A gumiabroncs mért gördülési ellenállása (gördülési ellenállási együtthatója) A (legmagasabb hatékonyság) és E (legalacsonyabb hatékonyság) közötti osztályokra oszlik.
Ha egy jármű teljes mértékben A osztályú abroncsokkal van felszerelve, akár 7,5%-kal* is csökkenthető a fogyasztása az E osztályú gumikhoz képest. Haszonjárművek esetében ez még magasabb is lehet. (Forrás: Európai Bizottság hatásvizsgálata * az (EU) 2020/740 rendeletben meghatározott vizsgálati módszerek szerint mérve)
Kérjük, vegye figyelembe: Az üzemanyag-fogyasztás nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától, és a környezetbarát vezetéssel jelentősen csökkenthető. Az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
nedves tapadás
A nedves tapadást A (legrövidebb fékút) és E (leghosszabb fékút) közötti osztályokba sorolják.
Ha egy autó A osztályú gumiabroncsokkal van felszerelve, akkor az E osztályú gumiabroncsokhoz képest 80 km/h-ról történő fékezéskor (átlagos tapadású útfelületen) akár 18 méterrel is csökkenhet a fékút).* *Forrás: wdk Német Gumiipari Szövetség Gazdasági Szövetsége e.V.
Kérjük, vegye figyelembe: A közlekedésbiztonság nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától. A féktávolságokat mindig be kell tartani. A nedves úton való tapadás javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
Külső gördülési zaj
A gumiabroncs által kibocsátott zaj befolyásolja a jármű teljes hangerejét, és nemcsak az Ön vezetési kényelmére, de a környezet zajszennyezésére is hatással van. Az EU gumiabroncs címkéjén a külső gördülési zajt 3 osztályba soroljuk A-tól (legalacsonyabb gördülési zaj) C-ig (legmagasabb gördülési zaj), decibelben (dB) mérve és összehasonlítva a gumiabroncsok külső gördülési zajára vonatkozó európai zajkibocsátási határértékekkel.
A Az „A” besorolású piktogram azt jelzi, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja több mint 3 dB-lel a 2016-ig érvényes uniós határérték alatt van. B A „B” besorolás azt jelenti, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja legfeljebb 3 dB-lel alacsonyabb vagy egyenlő a 2016-ig érvényes uniós határértéknél. C A „C” besorolás azt jelenti, hogy a gördülési zaj a megadott határértéket túllépi.
*Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás ingyenes, amennyiben több mint 1 darab abroncsot rendel. Motorkerékpárgumi rendelése esetén nem számítunk fel szállítási költséget már 1 darabtól sem.